close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד לבחור מסור סרט איכותי? כך תעשו את זה נכון!

מערכת שורשכג סיוון, תשפב22/06/2022

אם אתם נמנים עם נגרים שעובדים בצורה מקצועית בסדנה מדי יום, או עם חובבי העץ והנגרות ואתם יוצרים רהיטי עץ בזמנכם החופשי להנאתכם – המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם!

תגיות:
צילום: pexels
אם אתם נמנים עם נגרים שעובדים בצורה מקצועית בסדנה מדי יום, או עם חובבי העץ והנגרות ואתם יוצרים רהיטי עץ בזמנכם החופשי להנאתכם – המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם! במאמר זה נתמקד בבחירת מסור סרט. קניית המסור כרוכה בהוצאה לא קטנה, וקשה לבחור מתוך מגוון האופציות שקיימות בשוק. אז מהו מסור סרט? מה ההבדל בין מסור שולחני לעומת מסור על סטנד? ואיך תבחרו אחד איכותי? כל התשובות בהמשך! הישארו איתנו!

מהו מסור סרט?
אם אתם מגיעים מתחום הנגרות, בטח כבר השתמשתם בו רבות. מדובר במוצר תעשייתי אשר עוזר בחיתוך מדויק ומהיר של עץ. בעזרת השימוש
צילום: pexels
בו, תוכלו להפוך את יכולות החיתוך שלכם למדויקות וטובות יותר.

מדובר במסור שיסייע לכם בביצוע חיתוך של חומר לאורך ולרוחב הסיבים, חיתוך בזוויות מדויקות, פריסה של החומר ועוד. כשמדובר במסור איכותי הוא מסוגל לסבול כמות רבה של חיתוכים והיתרון הגדול שלו טמון בכך שניתן להחליף, על פי הצורך, את המסורית בכדי לקבל סוגים שונים של חיתוכים ולהשחיז אותה כשהיא נשחקת.

מגוון דגמים שונים
לפני שאתם ניגשים לרכוש כלי עבודה כזה או אחר, עליכם להבין שישנם מגוון דגמים שונים כאשר לכל אחד מהם יש את היתרונות והיכולות שלו. נסו להבין בעצמכם מה בדיוק אתם צריכים. האם תשתמשו בו פעמים רבות במהלך היום? האם אתם צריכים מסור אשר מסוגל להתעסק עם חומרים קשים לחיתוך? כל עוד תדעו מהם השימושים שאתם עומדים לעשות בכלי העבודה, תוכלו לרכוש אחד כזה שמתאים לציפיות שלכם.

מה כדאי לקנות מסור שולחני או על סטנד?
מסור שולחני, מונח על משטח עבודה ומיועד לחלל צפוף ולעבודות קטנות יחסית. הוא שוקל 20 קילו בלבד והוא ניתן לניוד במידת הצורך. לעומת זאת, מסור עם סטנד הוא הרבה יותר כבד והוא מיועדת לעבודות גדולות.

מהו הגרון?
המרחק בין צוואר מסור הסרט לבין הלהב נקרא "הגרון". ככל שלוחות החיתוך רחבים יותר עולה הצורך בגרון גדול יותר. גרון גדול יעניק לכם תמיכה גדולה יותר לניהול החומר.

עומק החומר לחיתוך
כאשר אתם הולכים לקנות מסור סרט, חשוב שתקנו אחד שיש לו עומק גרון גדול יותר מאשר עומק החומר שתחתכו. ההמלצה הרווחת היא לא לחתוך בגבולות מסור הסרט, מכיוון שזה גורם לעומס יתר ולחץ על המנוע והחלקים.

מגן מסור ומערכת מובילים
כאשר אתם רוכשים מסור סרט, עליכם לוודא שהוא מצויד במגן מסור ומערכת מובילים. מגן מסור הוא המנגנון שמגן על המסורית וניתן לכוון אותו בהתאם לגובה החומר. בתחתית המנגנון של מגן המסור מותקנים שלושה מובילים שנועדו להגביל את תנועת המסור, על מנת לשמור על יציבות לאורך כל התהליך. בעת רכישת במסור החדש, יש לכוון את מערכת המובילים ולוודא שהם במרווח מזערי מהמסור, אך לא באין במגע איתו.

כיצד תוכלו לבחור מסור סרט איכותי?
חשוב שתבצעו סקר שוק שיסייע לכם למצוא את המסור איכותי אשר יתאים בדיוק לצרכים שלכם. כדאי להתייעץ אנשי מקצוע בתחום, ולבדוק את המוניטין של המותג שמייצר את מסור הסרט. ככל שהמותג נחשב ליותר פופולרי וותיק, כך כלי העבודה שלו משתפרים לאורך השנים. קחו בחשבון, מדובר במוצר שעולה כמה אלפי שקלים ולכן כדאי להשקיע זמן בהשוואת מחירים ודגמים. בהצלחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה